Vad badar era barn i?

Använder ni UV-dräkt till era barn? Tills de är hur gamla då?

Mellan och Stor (5 och 7 år) badar i baddräkt/bikini och badbyxor. De ha bägge ärvt sin pappas pigment = att de blir som små pepparkakor! Liten badar i UV-dräkt, även hon blir brun som en pepparkaka, men jag försöker ändå skydda den ömtåliga babyhuden så gott det går!

I våras sprang jag runt på stan och letade efter en FIN UV-dräkt. Det var inte det lättaste! De flesta var antingen väldigt flickiga (rosa med hello kitty/my little pony osv) eller väldigt pojkiga (med bilar/spiderman osv). Till slut hittade jag superfina UV-dräkter på www.lekmer.se Därifrån beställde jag dessa två: (jag kunde självklart inte välja, så det fick bli bägge!!)

                                                     
Och de har MASSOR fler! Bland annat med bamse, skalman, mumin osv! Jag köpte mina i början på sommaren, då var det såklart inte rea. MEN NU ÄR DET DE! Så har ni ännu ingen UV-dräkt till era små, kika in och KÖP! Så fina i färgerna och bra kvalitet! Liten har använt sina två flitigt i sommar och de ser ut som nya. Det kan vara bra att köpa nu ifall någon har en utlandssemester planerat fram i höst?!.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0