Möblerat om

Tog tag i mellantjejens rum igår och möblerade om. Såklart fotade jag ingen före-bild, men ska lägga upp en bild på hur det blev ikväll! Hennes vita malmbyrå (där hennes kläder knappt fick plats) byttes ut mot en högre Hemnes byrå + att vi hängde upp alla "finklänningar" i en garderob och alla "sommar"-kläder sorterade ut och jag plockade bort en del urväxta kläder. Vi bar även in ett skrivbord som stått i vårat sovrum in till hennes rum. 3 backar med leksaker + en hel del böcker fick flytta ner till lekrummet och alla hennes pysselsaker organiserade vi snyggt i skrivbordet. Minstingen fick hennes vita byrå till sina kläder. Hon har innan haft en högre byrå, men nu kan hon dra ut varje låda själv... Får se om detta är bra eller dåligt :)

När jag göra sådana här rensningar får jag verkligen svart på vitt att barnen (speciellt tjejerna) har alldeles för mycket kläder. Lovar mig varje gång att inte köpa något mer till dem på lääänge, men sedan är det så lätt att trilla dit, både vid reor och när mina favoritmärken (me&i, molo, småfolk, pop, blingo, nova star) släpper nya fina kollektioner. Jag ska verkligen försöka bli bättre och hålla hårt i slantarna till våren, för sommarkläder har barnen verkligen gott om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0