Fågelskräck!

Förmiddagen idag ägnade jag åt städning av ”familjens” hus, som ska hyras ut över sommaren och var i behov av en rejäl storstädning! Jag tycker inte om att städa hemma, men hos någon annan kan jag faktiskt till och med tycka det är roligt! Det är ett stoort och underbart hus, älskar det! Efter flera timmars städning är jag klar med allt utom kök, hall och toalett nere. SKÖNT!

Dock höll jag på att hamna mitt i en mardröm, då det kraxade från öppna spisen! Det lät väldigt högt, typ fiskmås, men jag inser själv att det måste varit en kaja. Jag har lite fågel-skräck. Inte när jag är ute på stan och det flyger fåglar runt, men när de kommer nära så tycker jag att de är väldigt otrevliga. Samtidigt så tyckte jag väldigt synd om denna stackars fågeln som satt i skorstenen, för det verkade som att den inte kunde komma ut. Jag öppnade alla fönster och började rycka i spjället till spisen så att den skulle komma ut. När jag ryckte blev den dock så rädd så att den flög ut genom skorstenen!! Så himla lättad blev jag!! Dock behöver jag åka dig någon dag och öppna så att boet som den byggt försvinner.. Men då åker jag inte dit själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0