Sista veckan med 60 %

Denna veckan är sista veckan som jag arbetar 60 % på jobbet, från och med nästa går jag upp och jobbar heltid. Det kommer bli tufft, att jobba heltid, plugga heltid, sälja me&i + ta hand om tre barn kommer inte bli någon lek. Jag trivs med många järn i elden och tror ändå att det kommer fungera. Jag måste fortsätta plugga heltid för att bli färdig, börjar bli trött på att aldrig bli klar ;) + att situationen på jobbet kräver att jag går upp och tar heltid, vilket är både bra och dåligt för mig. Det har varit väldigt skönt att ha två dagar hemma till att plugga, samtidigt som det är stressande att "missa" två dagar varje vecka. Det blir ju även några tusenlappar mer i månaden när jag jobbar mer... Just nu håller jag på att pussla med mina tider så att jag ska få till några timmar varje dag som jag kan ägna åt studier.

Det som jag tycker är jobbigast med att plugga och jobba samtidigt är att jag aldrig kan slappna av, det finns alltid något att göra. Nu är jag väldigt bra på att koppla bort det och kan hitta på saker med familjen eller se något på TVn även om jag har mycket att göra. Något som jag däremot har svårt att göra och som jag längtar efter, är att läsa något annat än kurslitteratur. Före jul har jag en tenta och i januari har jag ytterligare 2. Därefter ska jag skriva examensarbete + en tentamen i maj. Efter det ser jag fram emot ett långt sommarlov och då ska jag plöja igenom alla olästa deckare som står hemma och väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0