Tekakor

 
Efter jag varit i Bengtsfors och pluggat blev det tekake-bak! Jag använde ett recept från Lindas bakskola (http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/saftiga-tekakor/) och bytte ut 3 dl av vetemjölet mot grahamsmjöl. Resultatet blev lite grövre jättegoda tekakor. Mums!! Lillan var med och knådade och tryckte ur kakorna. Jag använde en dessertskål och tryckte ut runda kakor med, väldigt bra och kakorna blev runda och fina. Annars har jag rullat bullar som jag sedan tryckt ut. Nu blev dem finare men faktiskt också fluffigare eftersom man inte plattar till dem lika mycket. Det blev god kvällsmat + frukost i morgon och några påsar i frysen. :)
 
Nu ska vi se film, Kvinnan i buren tänkte vi hyra. Har ni sett den?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0