Rea-shopping och tenta

Igår var den stora dagen - tentadagen! Oj vad jag först bävat och sedan längtat (för att få det överstökat) till den dagen. Jag och en vän åkte tillsammans, hon skulle tenta i svenska och jag i matematik. Jag hade rejält med pirr i magen i salen innan tentorna delades ut. När jag sedan satt där så löste jag uppgifterna en efter en. Några var rejält kluriga, men till slut kändes det som att jag fick till det. Nu är det bara att invänta rättningen (max 15 arbetsdagar)!
 
På vägen hem blev det lite shopping! Fyndade jättefin klänning på H&M´s rea till stora tjejen (vet inte varför bilden hamnar på sidan :/) och ett skärp till grabben. Till minsta prinsessan blev det ett par dinosariestrumpbyxor - så nöjd blev hon!! :) Hittade även en snygg (och billig!) klocka som kommer bli superfin när vi i framtiden gör om köket.
 
 
Just nu leker tjejerna för fullt. Stora har haft en kompis som sovit här i natt och de leker så bra alla tre. Idag ska jag ha en pluggfri dag - det var längesedan pga två täta tentor. Jag ska tenta nästa kurs i början på april. Innan dess ska jag försöka jobba med ett av mina två examensarbeten. Men inte idag! Idag ska jag röja undan lite här hemma, ta hand om tvätt och ev sortera ut lite tröjor ur lilla tjejens garderob. Rensade i min garderob häromdagen och det blev 2 kassar som jag lämnade till en kompis att kika igenom, 2 kassar till insamling och 1 kasse med plagg som ska säljas. Jag är en riktig samlare som har svårt att göra mig av med saker, men nu tvingade jag mig själv. Kläder som jag inte använt på 2 år är liksom ingen idé att ha kvar i lådan... Får nog även bjuda över någon på fika sen, tjejerna bakade igår och kylen svämmar över av chokladbollar och morotscupcakes!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0