Vab och havregrynsgröt

Lillprinsessan har feber, och hade även igår, så här står VAB på schemat. Ganska mysigt tycker jag, om jag trycker undan det dåliga samvetet jag får för att jag inte är på jobbet... Planerna för dagen är att ligga i soffan och se på film och inte göra speciellt mycket. Uppdatera här ett par gånger kanske ;)

Vanliga arbetsdagar äter jag aldrig frukost, det hinns liksom inte med bland alla morgonbestyr som råder här på morgonen! Både igår och idag när jag varit hemma har jag gjort havregrynsgröt, på fiberhavregryn, och ätit tillsammans med hemmagjord (såklart!) sylt. Mmm så gott det är! Sylten kokade jag för någon vecka sedan, plockar alltid bär på sommaren och lägger i frysen så vi har hemmagjord sylt året om. Jag blandade hallon, björnbär, röda och svarta vinbär och OJ vad gott det blev!! Nu börjar det dock ta på resurserna i frysen, vi har en stor påse hallon kvar och två påsar kantareller. Längtar till sommaren då det är dags att fylla på förrådet igen! Då blir det hallon, vinbär i alla färger, björnbär, blåbär, lingon och svamp. :)

Lillan ligger och sover i soffan bredvid mig nu, så jag ska ta och plocka fram tredje delen i en thriller-serie som jag håller på att läsa - så spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0