Motivation

Jag har precis fått reda på att jag får en handledare till mitt examensarbete, några veckor tidigare än jag egentligen skulle fått! Så skönt! Nu kan jag snart sätta igång på riktigt och skriva på arbetet så att det förhoppningsvis blir klart inom en g a n s k a snart framtid. Nu längtar jag verkligen efter att få sätta igång, och ännu mer efter att vara klar såklart. Det kommer krävas enormt mycket slit (100 % jobb och 150 % studier), men efter detta läsår kanske jag ÄNTLIGEN är klar med min utbildning. Det känns helt overkligt...
 
Det ligger ett par tuffa veckor framför mig nu närmast, men föräldramöte, utvecklingssamtal och nyhetssläpp hos me&i. Samtidigt som prov och diagnosen och andra bedömningsuppgifter verkar föröka sig på mitt skrivbord :P Jag gillar det! Fast det ska bli skönt om ett par veckor när det lugnar sig lite och jag kan lägga mer fokus på mitt eget skolarbete.
 
Mitt bästa knep när jag har mycket att göra är att försöka gå hem och stänga av. I samma stund som jag öppnar dörren hemma och kliver in slår jag bort allt jobb och alla måsten, då är det jag, barnen och familijen i fokus några timmar! Sedan när barnen somnat kan det hända att jobbet/plugget kommer fram igen, men de där timmarna som jag stänger av är väldigt viktigt för mig. Jag har, för ett par år sedan, slitit ut mig riktigt ordentligt. Då orkade jag till slut inte ens logga in och läsa mailen. Så utarbetad kommer jag aldrig tillåta mig att bli igen. Hur mycket jag än har att göra finns det ingen som tjänar på att jag arbetar ihjäl mig.
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0