Rea-shopping!

 
Det är väldigt sällan jag handlar på H&M. Detta av flera olika skäl, men bland annat på att jag ofta är missnöjd med kvalitet och passform samt hur plaggen förändras efter tvätt. Men även pga av att jag vet att arbetarna som de har anställda jobbar under förhållanden och med löner som inte är OK! Jag väljer ofta plagg som tillverkas av företag som har öko-tex, ekologiska material och code of conduct för sina anställda. Ofta kostar dessa plaggen mer pengar, pengar som jag gärna lägger för att kunna handla kläder med stolthet och säkerhet. Just denna gång blev det dock en beställning från H&M. Grabben var i stooort behov av byxor, rensade ur fem par jeans efter sommarlovet och kvar i lådan blev bara två par byxor. Han hittade inga som han ville ha på "mina godkända" sidor, dock hittade han tre par byxor på rean på H&M som jag beställde. Jag köper aldrig något där till ordinariepris... Igår hämtade jag ut paketet, och grabben var nöjd :) Men till nästa köp ska jag försöka hitta någon annan sida/butik. Någon som har förslag på bra butik för 11-åringar som lever upp till iaf några av mina krav?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0